יומן מסע הפלגת חורף בסרוניים דצמבר 2022

24/12/2022

כלי השייט

מונוהול- אושיאניס קליפר 411

את אתונה והאיים הסארוניים אנחנו מכירים מצוין וכבר שנים רבות שזהו אזור הההפלגה המועדף עלינו.

הרעיון של הפלגת חורף הגיע מאחד הקולגות שלנו, שטען שהחורף הוא הזמן הטוב ביותר להפליג באזור מכיוון שהים נוח והאופי האמיתי של העיירות והכפרים הקטנים נגלה לעין. כמי שנותנים שירות לקבוצות רבות במהלך עונת ההפלגה, אנחנו בדרך כלל מפליגים בקצוות העונה אבל הפעם החלטנו לנסות משהו קצת שונה…

בחרנו את השבוע של סוף דצמבר מכיוון שזו תקופה בה ישנה תיירות פנים רבה ביוון (בעקבות חופש חג המולד), מה שגורם למסעדות ובתי קפה להישאר פתוחים.

ארזנו בגדים תרמיים וציוד חורפי, ווידאנו שיש חימום על היאכטה ואפילו הכנו תכנית ב׳ לטיול יבשתי במידה ומזג האוויר לא יאיר לנו פנים אבל למרות הפחדים והחששות, זכינו לבלות שבוע הפלגה מהמם ביופיו עם שמש וים כה שקט שהמנוע כמעט ולא הפסיק לעבוד…

יום שבת

קבלת סירה וטיול חג המולד באתונה - (Athens>>Nea peramos)

טיסת בוקר של אגיאן איירלנס הביאה אותנו לשדה התעופה הבינל של אתונה. האוויר קריר אבל השמש זורחת בכל הכוח והתורים קצרים מתמיד ( בטח ביחס לעונת התיירות העמוסה..)

ביציאה פגשנו את ההסעה שתיאמנו מראש (בעלות 110 יורו ל8 איש) ועם הגיענו למרינה, פתחנו בפרפה מסורתי.

מכיוון שנציג החברה הגיע והסירה הייתה מוכנה, התחלנו בתהליך בדיקת סירה מקיף, פרקנו את התיקים ומצרכי המזון (שהגיעו בדיוק בזמן המבוקש לאחר שביצענו הזמנה מראש). הבנות התרגשו מאד ומיד התחילו להסתובב ביאכטה ולהסתגל לסביבה החדשה.

בניגוד להפלגות הקודמות שלנו, הפעם הצלחנו להתאפק ולא להיכנע ללחץ ים אז למרות שתנאי מזא היו מושלמים, עם רוחות קלות מאד וים שקט, החלטנו לוותר על יציאה חפוזה לים ולנסוע לטיול במרכז של אתונה כדי לחוות קצת רוח חג עם הבנות.

השיטוט ברחבי העיר העתיקה לווה באווירה מיוחדת, גלידה שוקו חם ואספרסו קטן למבוגרים. כל הסמטאות הקטנות מוארות בגרילנדות וסימני החג נמצאים בכל מקום..

אחרי כוסית אוזו במזקקת Brettos האהובה עלינו שמגישה את האוזו הטוב ביותר באתונה וארוחת ערב מפנקת, חזרנו במונית ליאכטה לשנת לילה ערבה.

יום ראשון

הפלגה מנאה פראמוס לפורוס - (Nea peramos>> Poros)

השמש זורחת מאוחר מהרגיל (בכל זאת שיא החורף) אבל מזג האוויר מושלם ואין ענן בשמיים.כוס קפה חם וקערת קורנפלקס לצוות הצעיר עוזרים לנו להתעורר בכיף אפילו שקצת קריר וחשוך בחוץ.

08:45 אחרי שסיימנו את כל ההכנות ליציאה לים סוף סוף משחררים חבלים ויוצאים לדרך בהתרגשות.היציאה מנאה פראמוס עוברת דרך תעלת שייט שמסומנת היטב במצופים. הבוקר אנחנו היחידים שמנווטים בתעלה הרחבה, והיציאה למפרץ הסארוני פשוטה ונעימה.

בחוץ הים שקט כמו שמן, והמנוע לוקח אותנו לכיוון דרום בסל"ד רגוע ונעים. הבנות משוטטות בין למידת קשרים והחזקת הגה בקוקפיט לבין ציורים וצביעה בקבינה ואני מתחילה לארגן איזה בראנץ' מפנק.

12:00 אנחנו כבר מתקרבים לאגינה, והרוח מתעוררת מכיוון צפון ועולה ל-12 קשרים. סוף סוף אפשר לדומם מנוע ואנחנו ממשיכים להפליג בכיף בגבית עם מערך מלא.

12:45 האוכל מוכן, אז הורדנו עוגן לשעה בהסתרת הרוח של האי הקטן והשטוח metopi שנמצא מול אגינה. המים צלולים ומזמינים אבל הרוח קרה ומד הטמפרטורה של המים מראה 15 מעלות.

אנחנו מחליטים לוותר הפעם על האתגר שברחצה בים בחורף… לשמחתנו על האי ישנה להקת שחפים גדולה ועם סיום הארוחה אנחנו זוכים להופעה אווירית מרשימה של צלילה אחרי שאריות האוכל.

13:40 מרימים את העוגן ויוצאים לדרך, החרטום מכוון דרומה לפורוס. הרוח גבית קלילה ואנו משתעשעים קצת עם המפרשים ומנסים להחזיק את היאכטה במצב פרפר עם פרוונטר שימנע מהפך לא מבוקר..

שמש הצהריים נמוכה אבל חמימה והיאכטה מפליגה באיטיות, אפשר להתקלף משכבות הביגוד הרבות ופרט למפרשית נוספת אנחנו לבד בים, כמעט אפשר לדמיין שאנחנו נמצאים בחודש ספטמבר

17:00 אחרי יום שלם של הפלגה נהדרת, השמש שוקעת במערב מאחורי ההרים ואנחנו נכנסים לעגינה במפרץ הרוסים שבפורוס.

המפרץ (שבעונה מלא עד אפס מקום ביאכטות) כולו שלנו הערב ואנחנו מורידים את העוגן לעגינה חופשית בעומק 8 מטר ומוודאים שהעוגן תפוס היטב בקרקע הבוצית (מתכון לשנת לילה ערבה).

ארוחת הערב היום היא מרק ופסטה בולונז ועם יין אדום. ובזמן שהירח שוקע מאחורי ההרים אנחנו מתלבשים היטב, יוצאים אל הקוקפיט וצופים באינסוף הכוכבים מנצנצים בשמיים.

יום שני

הפלגה מפורוס לארמיוני - (Poros>> Ermioni)

לילה שקט עבר על כוחותינו במפרץ הרוסים.

זריחת השמש מוסתרת על ידי ההרים ואנחנו נהנים לראות את ערפילי הבוקר מתפוגגים לאיטם עם חום השמש

08:30 הרמנו עוגן והתחלנו להפליג לכיוון תעלת פורוס בכוונה להפליג היום במפרץ הידרה.

‏ ה- off season מורגש פה מאד,הרציפים ריקים לחלוטין מיאכטות ועל הרציף המרכזי קשורות רק מספר סירות דייגים מקומיות.

‏החלטנו לא לעצור אלא להמשיך ולנצל את מזג האוויר היפה שצפוי לנו (רמה ברומטרית 1032 מ"ב שצפויה לשלוט באזור עד סוף השבוע). ‏את ההפלגה היום אפשר לסכם כ"ירוקה וריקה" ההרים מכוסים בצמחייה ירוקה ורעננה והים ריק מיאכטות.

על הדרך אנחנו מחממים ארוחת צהריים קטנה משאריות הפסטה והמרק מאתמול (שרק השתבחו משהיית לילה במקרר). ואנחנו כבר מגיעים ליעד הראשון שלנו להיום- הידרה

‏ 12:30 כניסה להידרה אחרי סיבוב במפרץ מנדרקי. בניגוד חריף למה שקורה כאן במשך כל עונת ההפלגה, הרציפים פנויים לגמרי ולנו רק נשאר לבחור איפה להוריד עוגן.

מכיוון שהמעבורות עדיין מפליגות לכאן החנויות ובתי הקפה עדיין פתוחים אבל ההמולה האופיינית לחודשי הקיץ נעלמה לגמרי והעיירה שקטה מאוד ומתנהלת בעצלתיים בשמש החורפית. ניצלנו את הזמן לטיול קצר ברחובות העיירה ולשבת לשתות קפה קטן למבוגרים עם גלידה לבנות.

15:00 יציאה חלקה מהידרה, על הפרק הפלגה קצרה של 10 מייל לארמיוני ללילה על הרציף.

הרוח מתעוררת בעדינות מכיוון מערב ואנחנו מפליגים ברוח צד קלה ובשקט שיש רק בהפלגה עם מפרשים. בשלב מסוים שעון השמש מתחיל לדחוק אז בלית ברירה הנענו מנוע והגברנו קצב כדי להגיע לפני השקיעה..

17:20 השמש נעלמה מאחורי ההרים אבל העוגן כבר ירד ואנחנו לבד על הרציף הרחב של ארמיוני, בתי הקפה שעל הרציף הומים מתושבים מקומיים.

סיימנו לקשור את הסירה ולחבר מתח חוף (ישנן עמדות חשמל ומים על הרציף) ויצאנו לעיירה לחוות ארוחת ערב בסגנון מקומי.. דג פארידה טרי, צזיקי, סקורדליה, וסלט יווני עם יין הבית.

יום שלישי

הפלגה מארמיוני לפורוס- (Ermioni >> Poros)

מתעוררים לבוקר שקט עם ערפילי ים קלים, ארוחת בוקר יוגורט יווני עם תותים וסנדוויצים

08:20 יצאנו לפיקניק בטבע וסיבוב בפארק הארכיאולוגי של ארמיוני העתיקה ובו מסלול הליכה נוח וקל.

העיר העתיקה שכיום מכוסה על ידי יער אורנים, הייתה ידועה בבניית ספינות ובשימוש בחילזון הארגמון (Phorphyra) ששימש לצביעת בדים בצבע הארגמן היוקרתי.

בדרך ראינו את סירות הדייגים חוזרות מהים שאחריהן חגות להקות שחפים קולניות ובמזח שליד הנמל ראינו המון דגים קטנים וקיפודי ים דרך המים הצלולים.

10:30 הנענו מנוע והרמנו עוגן, בתזמון כמעט מושלם בריזה קלילה ביותר החלה לנשוב לכיוון היבשת, ואפשרה לנו לפתוח מפרשים שיחד עם המנוע בסלד נמוך נתנו מהירות סבירה ביותר של 5.5 קשרים. היעד היום הוא פורוס ויש לנו את כל היום להינות ממזג אוויר מדהים בים.

13:00 ארוחת צהריים קלה מוכנה, אנחנו מכבים מנוע וספק מפליגים ספק נסחפים במלאה עם מפרשים בפרפר. סביבנו מספר סירות דייגים קטנות ושקט כל כך שאפשר לשמוע את קולות השחפים שחגים סביבן בנסיון לתפוס משהו לאכול.

משאבת המים הידנית של היאכטה בשילוב עם משמעת המים שהנהגנו עוזרת מאד ורק עכשיו סיימנו מיכל מים ראשון. מצד שני, לא שחינו במי ים ולכן פחות מים מתבזבזים על מקלחות.

13:40 הגענו לעצירת צהריים בנקודת העגינה האהובה עלינו באי טסלוויניה. להינות ממי הטורקיז הצלולים ולהאכיל את הדגים בשאריות האוכל.

ירדתי עם רועי והבנות לחפש הרפתקאות עם הדינגי וכולנו התנסינו בנהיגה, אבל חוץ ממערה אחת מעניינת והמון פסולת על החוף לא מצאנו שום דבר מעניין.

חוקי מרפי אומרים שהמנוע ידמים רק שהדינגי תהיה במורד הרוח של היאכטה וכמובן שכך קרה גם לנו… מכיוון שאנחנו כבר מכירים טוב טוב את מרפי ולא סומכים על המנוע החיצון עד הסוף, הקפדנו לשמור מרחק סביר וחזרנו ליאכטה בחתירה תוך כדי שהבנות נותנות לנו קצב.

‏14:40 מתחילת ההפלגה גאיה ומעיין תפסו בעלות על השלט של העוגן ולא מוכנות לוותר על כל הרמה או הורדה, בשלב הזה הן כמעט מתפעלות את הכננת לבד (כמובן שרק בליווי והשגחה של אחד מאיתנו). אז הן מתייצבות בחרטום להרמת העוגן וקדימה לכיוון פורוס לעגינת לילה על הרציף.

רוח דרומית קלה שומרת את החלוץ מנופח בזמן שהמנוע נותן עבודה בסלד חסכוני ואחיד. פרט למעבורות המהירות וסירת דייג מזדמנת, הים ריק לגמרי מיאכטות וסירות מנוע וזו חוויה מאוד סוריאליסטית למי שחווה את האזור בשיא העונה.

היעדר התחרות על מקום ברציף והעובדה שאנחנו לבד בים, מאפשרת לנו את השקט הנפשי לקחת את הזמן ולהתחשב רק בזמני שקיעת השמש וברצונות שלנו.

16:30 נכנסים לפורוס ומוצאים מקום עגינה מול עמדת מים וחשמל. התחברנו לחשמל ומילאנו מיכלי מים, התשלום נעשה מול רשות הנמל של פורוס שמתבטאת בבחור נחמד על אופניים חשמליים (1 יורו ל100 ליטר מים ו-1.5 יורו לקילוואט חשמל).

את ארוחת הערב בחרנו לאכול במסעדת הבשר של משפחת דימיטריס. זוהי משפחה של קצבים ובאופן טבעי, המסעדה מתמחה במנות בשריות מעולות עם מעט תוספות מצוינות ויחס אישי וחם.

יום רביעי

הפלגה מפורוס לאגינה - (Poros >> Aegina)

התעוררנו לבוקר של עננות אפורה וערפילים. מכיוון שאנחנו עדיין מחוברים לחשמל ומים, ניצלנו את ההזדמנות לפתוח את היום עם מקלחות חמות וכיפיות..

תוך כדי המקלחת, רועי זיהה סנפיר עובר במים דרך החלון, מיד קפצנו החוצה ואכן זכינו לראות 2 דולפינים שוחים להם בנחת במעגן של פורוס. הבנות (וגם אני) התרגשנו מאד, הרי לא כל יום זוכים לראות חיות בר בכזו קרבה.

09:00 אחרי קפה קטן של בוקר, משחררים חבלים ומתחילים להפליג. הרוח חלשה והשמיים מעוננים אז ההפלגה מנומנת מעט, ניצלנו את הזמן לשיעור חבלים והכרת חלקי הסירה עם הבנות שביקשו ללמוד איך לעשות דברים ביאכטה.

11:40 אחרי סיבוב קצר במעגן של פרדיקה שנראתה מנומנת במיוחד, החלטנו להמשיך לעגינה באי מוני הסמוך הידוע בהיותו בית להמוני טווסים וצבאים.

היה קצת קריר אז החלטנו לא לרדת עם הדינגי וכל הטווסים שחיכו על הרציף לנשנושים התאכזבו והתפזרו להם על האי. השחפים והדגים לעומת זאת, נהנו מאד מהלחם שהבנות זרקו למים.

12:50 אחרי נשנוש צהריים קטן של עלי גפן ויוגורט יווני, הרמנו עוגן והתחלנו להפליג לכיוון אגינה, בדרך עוד עבר לידנו דולפין חמקמק שחצה לנו את החרטום ומיד נעלם.

13:45 כניסה חלקה ושקטה לאגינה, הרציף רחב, פנוי ואין רוח אז הגישה עם ירכתיים לרציף פשוטה מתמיד. בניגוד חריף לדממה שחווינו במוני, העיר הומה מכלי רכב ואנשים. האי אגינה ידוע בפיסטוקים שמגדלים בו, וכל מי שמסתובב בנמל לא יכול להתחמק ממגוון המוצרים והממרחים השונים המבוססים על האגוז הירקרק… כמובן שרכשנו ממרח פיסטוק עם אגוזי לוז וחטיפים טבעיים כמזכרת מתוקה להמשך השבוע.

לאחר ארוחת צהריים ומנוחה, המשכנו לסיבוב במקדש העתיק של אפולו שנמצא במרחק הליכה קצרה מהנמל. הטיול בין העתיקות באתר היה יפה ומעניין, ובעיקר היה נעים למתוח קצת את הרגליים ולנשום את ריח האורנים המרענן אחרי כל השעות בספינה. אחרי שצפינו במעבורות הגדולות נכנסות ויוצאות מהנמל לקראת השקיעה, התיישבנו לארוחת ערב של המבורגרים ויין אדום במסעדת פנטה-ריי שנמצאת ממש מול היאכטה.

יום חמישי

הפלגה מאגינה לוואטי - (Aegina >> Vathi)

07:00 בוקר טוב עולם!

יצאנו מוקדם כדי להספיק ולהפליג לעיירה פלאיה אפידברוס שנמצאת בפלופונז וידועה בעתיקות שלה שכוללות עיר שקועה מתחת למים, תיאטרון קטן סמוך לעיירה ואת גולת הכותרת, התיאטרון הגדול שנחשב לאחד האתרים השמורים והמרהיבים ביותר ביוון והוא אחד מאתרי המורשת של אונ"סקו.

השמש זרחה בין העננים אבל השמיים בהירים, הים שקט כמו שמן והמנוע נותן שעות נוספות אבל לנו אין טענות. במטבח כבר יש ריח כיפי של ביצה מטוגנת וקפה טרי.

10:20 רגע לפני שנכנסנו למעגן של אפידברוס, עצרנו לראות את העיר העתיקה ששקועה מתחת למים מעט מדרום לעיירה. אמנם לא ירדנו לשנרקל אבל הצלחנו לצלם מספר תמונות מהממות בעזרת הרחפן.

12:00 אחרי עגינה ים תיכונית על הרציף המרכזי של העיירה שלוותה בהפסקת קפה נעימה בשמש החורפית, תפסנו מונית לתיאטרון של אפידברוס (40 אירו הלוך וחזור). ההגעה לתיאטרון כרוכה בנסיעה של כ-25 דקות ואפידברוס היא נקודת מוצא מצוינת למפליגים ביאכטה.(*דמי כניסה לאתר הינם 6 אירו בחורף / 12 אירו בקיץ לאדם מעל גיל 6)

התיאטרון שמכיל כ-12,000 מקומות ישיבה הוא חלק מאתר גדול ומרשים שהוקדש לאל הרפואה אסקלפיוס. התיאטרון נבנה במאה השלישית לפני הספירה ומתאפיין באסתטיקה ואקוסטיקה מרשימה גם בסטנדרטים של ימינו. במרכז הבמה יש אבן מסוימת שאם עומדים עליה ומוחאים כפיים, ניתן לשמוע את הצליל בכל רחבי התיאטרון.

15:00 אחרי ארוחת צהריים וקפה קפצתי לקנות לחם ולראות את התיאטרון הקטן.. רועי והבנות בינתיים שטפנו כלים והכנו את היאכטה ליציאה בדרכנו ליעד הסופי של היום, וואטי. היציאה לים הרגישה כמו חלום, הים כמעט דומם לגמרי אפילו ללא משב רוח קל. עם ההתקדמות, הרוח עלתה ועוד הספקנו לשחק קצת עם מפרשים בקדמית עד ששקיעת השמש זירזה אותנו לעגינת הלילה בכפר הדייגים הקטן והפסטורלי וואטי.

17:20 השמש כבר שקעה מאחורי ההרים אבל מכיוון שהרציף כולו שלנו, הרשינו לעצמנו להגיע עם אור אחרון ועוד להיקשר בלונגסייד! את הערב בילינו במשחקי קלפים מול האח של הטברנה to-varhi, שממנה יש לנו המון זכרונות טובים משנים עברו.

ימים שישי ושבת

הפלגה מוואטי לסאלאמיס - (Vathi >> Salamis)

07:30 היום יום אחרון וצריך לחזור למרינת הבית.

מעגן הדייג של וואטי שקט מאד הבוקר, למעט סירת דייג אחת שיוצאת לים ובעקבותיה גם אנחנו משחררים חבלים ויוצאים לכיוון צפון.

השמש עולה מאחורי ההרים הגבוהים של מת'אנה והרוח צפון מערבית קלה. אנחנו פותחים את המפרש הראשי לקדמית מפנה שמאלי ונעזרים במנוע למוטורסיילינג עד שנגיע לעצירה הראשונה של היום, העיירה הקטנה קורפוס.

זהו היום האחרון להפלגה ואי אפשר להתעלם מהצורך בכביסה (במיוחד גרביים לבנות), אז הדלי והסבון כביסה נכנסו לפעולה. הייבוש הוא סיפור אחר ולפעמים אין ברירה אלא להיות יצירתיים…

10:45 כניסה לקורפוס ברציף של פאפה ג'ורג' בעל הבית בכבודו ובעצמו בא להעביר לנו חבל מורינג. העומק ליד הרציף נראה מדאיג בהתחלה אבל בסיום הגישה נשאר כחצי מטר מתחת ללוח ההגה. העיירה קטנה וחמודה עם מספר בתי קפה ואפילו מצאנו גן שעשועים קטן לילדות.

13:00 מילוי מיכלי מים בעזרתו של פאפא ג'ורג' ושוב אנחנו בדרך. הים כהרגלו בשבוע האחרון שקט לגמרי והמנוע מטרטר את דרכנו צפונה.

15:00 ליד האי הקטן איוס לואניס, מתעוררת רוח קלה של 7 קשרים מצפון מזרח, שנותנת לנו בדיוק את הזווית לקדמית חדה עם המנוע בטורים נמוכים כדי שנספיק להגיע לעגינה לפני החושך. הצוות הצעיר עזר בכיוון המפרשים ובתצפית על הספינות העוגנות מול פיראוס.

17:00 רגע לפני שהגענו למפרץ המוגן והפסטורלי באי סאלאמיס בו נעגון ללילה, עוד עברנו לידנו שלושה דולפינים ביישנים. את הערב בילינו בהכנת ואכילת ארוחת שישי מפוארת מכל המצרכים שנשארו בסירה… אני תמיד מופתעת מכמה יצירתית אני נהיית כשהמצרכים נהיים ספורים. הפעם זה הסתיים בסלט חסה עם קרוטונים, פסטה כיפית לבנות ופשטידת ברוקולי מעולה, כל זה עם בקבוק יין אדום איכותי סגר לנו את היום באופן נהדר.

יום שבת – 31.12.22

היום האחרון של שנת 2022 התחיל בשבילנו בעגינת לילה נהדרת ושקטה במפרץ קטן ופסטורלי. קיבלנו אישור מבעל הבית לחזור היום בבוקר במקום שישי אחה"צ (כפי שנהוג לרוב) והסלון מלא בכל הציוד שצריך לארוז לקראת החזרה הביתה.

07:30 מרימים עוגן ומתחילים להפליג חזרה למרינת הבית של היאכטה, האוויר קריר אבל מרענן, השמיים צבועים בגוונים של וורוד וסגול והשמש עדיין חבויה מאחורי ההרים. הלג היום קצר מאד, רק 5 מייל דרך תעלת הכניסה המתפתלת ומסומנת במצופים.

08:45 נקשרים ברציף של ניאה פראמוס בעזרת חבל מורינג ומדוממים את המנוע בפעם האחרונה לשנת 2022.

את שארית יום השבת העברנו בכיף בין ארוחת צהריים מצוינת של דגים לקפה ומאפה בעיירה החביבה.

הטיסה שלנו יצאה רק בשעות הערב והרגשנו שאחרי שבוע הפלגה מגיע לנו לנוח קצת עם איזה אוזו של צהריים…

סיכומים ועניינים:

*סה״כ הפלגנו 160 מיילים ימיים, כמעט כולם בעזרת המנוע בקצב ממוצע של 5.3 קשרים ובתנאי ים שקט מאד.

*זכינו לחוות שבוע שלם כמעט ללא רוח, ולכן סיימנו ב 35 שעות מנוע. השמירה על סל״ד חסכוני סייעה לנו לסיים עם תדלוק של 102 ליטר בלבד (כלומר צריכה של 3 ליטר/שעה כולל החימום בלילה) >>>(המחיר 1.8 יורו/ליטר = 183 אירו)

*בספינה היה חימום דיזל שסייע מאד בעיקר בלילות הקרירים. המסקנה המתבקשת היא שלא יוצאים להפליג בחורף בלי אמצעי חימום לסירה, רלוונטי במיוחד אם יורד גשם והאוויר לח.

*מזג האוויר היה מסביר פנים באופן נדיר, אפילו זקני הכפר אמרו שהם לא זוכרים שבוע כה שמשי ורגוע ועוד בסוף דצמבר?! אולי שינויי האקלים כבר התחילו.. בכל מקרה זכינו להינות מהפלגה בתנאים שאפילו בקיץ קשה למצוא (אם רק הייתה קצת יותר רוח..)

*הבנות התנהגו למופת, קיבלו את חוקי הבטיחות שהכתבנו להן (לא עושים שום דבר בסירה ללא השגחת מבוגר, חגורות הצלה על הסיפון בזמן הפלגה, לא יוצאים מהקוקפיט בזמן עגינה ללא אישור). בזכות ההכנה המוקדמת בבית, הן הפגינו עניין ורצו לקחת חלק בהפעלת הספינה. בזמן ההפלגה הן נעו בין צביעת חוברות, משחקי קלפים ותפקידים בתוך הקבינה או פשוט שהו איתנו בקוקפיט ועזרו לתפעל את היאכטה.

*אפשר ואפילו מעניין ונעים להפליג גם כשהעונה הרשמית מסתיימת, אבל חשוב לבדוק את תחזית מזג אוויר כל יום.

*בחרנו להפליג בתקופת חופש הקריסמס מתוך הנחה שיהיה מעניין ואכן התרשמנו שהרבה (יחסית..) מסעדות ובתי קפה היו פתוחים לתיירים מקומיים ואיפשרו גם לנו להינות מחוויה יוונית אותנטית ורגועה.

שתפו פוסט

תיאום פגישת ייעוץ

נא מלאו את פרטי הקשר המלאים בטופס וניצור אתכם קשר.